2019. augusztus 5., hétfő

Terhesség 37 évesen

Maga a terhesség abból a szempontból jelentett nehézséget, hogy már a második baba (akkor még csak éves voltam!) is nyomott valamit a bal bordaívemnél és ez a harmadiknál – amikor már voltam – is ugyanígy történt. Ez megkeserítette az utolsó két hónapot – emlékszik vissza Gabi. Tulajdonképpen a hetedik. Amikor évesen szültem, még nem volt semmilyen megjegyzés, amikor évesen újra teherbe estem, közepesen hülyének néztek, amikor pedig évesen vállaltam még egy gyereket, teljesen idiótának néztek - mesélte Ildikó, de hozzátette, hogy csak a gyerekek és az ő egészségét féltették. Teherbe esni évesen azért már nem olyan egyszerű, hogy elszakad a gumióvszer és már kész is a “baj”, annak ellenére, hogy az ember egészséges életmódot folytat (egészségesen táplálkozik, sokat sportol stb.) Éppen ezért én is elkezdtem bújni a netet és ismerősöktől is rengeteg tippet kaptam, mit, hogyan kellene.


Lelkiismeret-furdalásom van, amiért és fél évesen leszek először anya, kaptam bántásokat, és rosszul viselem lelkileg, miért kell megszólni? Betegség, rossz, régi párkapcsolat stb. Hát nem volt egy napgy öröm ezeket látni, de végülis így én hálát adhattam, hogy az én babám végig megfelelően fejlődött, és most évesen mindenki imádja. Nekem volt kombinált és integrált tesztem is.


AFP alacsony lett ezért voltam genetikai uh de mivel minden más leletem rendben volt,a genetikus nem javasolta a magzatvíz vételt. De ha kértem volna megcsinálják. A terhesség alatt rendszeresen vegyen részt a szükséges vizsgálatokon. Az Istenhegyi Géndiagnosztikai Centrumban egy helyen is elvégeztetheti az összes várandóssági vizsgálatot, így nem kell több orvoshoz, illetve több kórházba mennie.


A korral ennek esélye is nő, évesen már százalék. Magas vérnyomás és cukorbetegség. Nagyobb eséllyel alakul ki a terhesség alatt magas vérnyomás és diabétesz, mely állapotok ugyancsak okozhatnak vetélést, növekedési problémákat a babánál és komplikációkat a szülés során. A legfontosabb és legelterjedtebb szűrési módszer az ultrahangvizsgálat.


Lehet évesen gyermeket vállalni? Nem kell tartani a betegségektől, komplikációktól? Abból, hogy évesen vállalsz gyermeket, nem következik az, hogy nem látod majd felnőni. Senki és semmi sem garantálja, hogy aki évesen szül, az látni fogja felnőni a gyermekét és unokáit. Nem beszélve arról, hogy a legtöbb esetben az együtt töltött idő minősége és nem a mennyisége számít.


Van, aki már alig várja a baba születését a várandósság első pillanatától kezdve, és van, aki pedig bár örül a terhesség hírének, mégis nehezen éli meg a benne fejlődő új élet okozta változásokat. Az előbb említett non-invazív prenatális tesztelés pedig képes ezen DNS molekulák vizsgálatára, mely a korábbi kromoszóma vizsgálatoknál sokkal pontosabb (-os) eredményt hoz már a terhesség korai szakaszában (a várandósság 10. hetében). De azért azt hinni, hogy a termékenység, az ovuláció, a fogamzás a csillagok, a hold és a nap állásától függ, kissé túlzás.


A kései terhesség legfőbb veszélyei a brit Országos Egészségügyi Szolgálat (NHS) szerint a következők lehetnek. Nehezebben foganhat meg a baba, ami további személyi és pszichológiai problémákkal járhat. Nő a komplikációk esélye a terhesség és a szülés során mind a gyermekre, mind az anyára nézve.


Terhesség 37 évesen

Szerencsés vagyok,könnyen viselem és a korábbi terhességeiet is könnyen viseltem. Most a korom miatt szükséges volt a magzatvíz-vizsgálat,de szerencsére a kisfiunk egészséges,és előreláthatólag március végén fog megszületni. A hazai ismert emberek közül Jakupcsek Gabriella évesen szülte meg harmadik gyermekét.


Extrémebb esetnek tűnik azonban, ha egy anyuka az első gyermekét hozza világra év felett, mint például a baba születésekor éves Pásztor Anna, a éves Szulák Andrea, vagy Fehér Anna színésznő, aki évesen szült. Az lenne a kérdésem, lehetséges-e, hogy évesen terhes vagyok. Egyáltalán van-e esély ebben a korban teherbe esni. Az utolsó menses április 5-én volt, 3-napig tartott. Eddig minden hónapban rendszeres volt.


Terhesség 37 évesen

Május hónapban már nem jött meg. Nagyon félek, hogy terhes vagyok, s. Csupán ennyi információ alapján felelőtlenség lenne bármilyen véleményt mondani. Keressen fel egy nőgyógyászt, vigye el az eddigi orvosi dokumentációit és vele beszélje meg, hogy van-e nagyobb rizikója egy terhességnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Népszerű bejegyzések